sobota, 2 stycznia 2016

My beginnings with beading/ Koralikomania

Stress at work, stress in life and everything went in completely different direction that it supposed to. I needed change, something that would break my daily routine and something I could be creative at. 
While I was searching among magazines I found one with beading tutorials. Inside that magazine there was an instruction for a beautiful beacelet. Of course I had to have it!! 
At home I read the instruction, names of seed beads and it made me headache. :) 
I didn't imagine that there is so many types of beads and it seemed more diffucult that I thought it would be. Insted of giving up I started to read about beading, beads, threads, needles, techniqes, watch youtube, etc.
I began with simple patterns, each time different techniques and  after 2 moths I was ready to make that desired bracelet (design by Justyna Szlęzak).



Stres w pracy, stres w życiu i wszystko układało się jakoś nie tak. Potrzebowałam coś co mnie odstresuje i odciągnie od tej codziennej rutyny a jednocześnie sprawi przyjemność z posiadania czegoś oryginalnego. Druty czy szydełko to kompletnie nie moja bajka. Jako dziecko uwielbiałam haftować ale co potem z tym robić...
Wszystko się zmieniło kiedy zobaczyłam gazetę z tutorialami biżuterii koralikowej i to było to!!! Spodobał mi  się bardzo jeden projekt na bransoletkę, którą musiałam mieć (tutorial Justyny Szlęzak). W domu przeglądałam gazetę i próbowałam zrozumieć instrukcje, rodzaje koralików, rodzaj splatania, itd. Trudno od takiego projektu od razu zaczynać dlatego postanowiłam szkolić się od podstaw. Jest bardzo wiele instruktarzy na youtube.
Po około 2 miesiącach mogłam już przygotować poniższą bransoletkę. 




I tak oto przepadłam... :)